Botten upp?

För ett par år sedan fick jag en mycket intressant fråga av en lätt dement vän.
Jag har själv ställt frågan vidare till mina vänner, men vi har aldrig kommit fram till ett bra svar.
Ni läsare av denna nyskapande och moderna blogg kanske också har fått denna frågan av antingen mej eller om ni har andra vänner, någon av dom.
Jag tänkte nu be er om hjälp om vilket svar man ska välja och försöka bryta ner denna, ja jag skulle vilja kalla det världfsråga (kanske något dom ska ta upp nästa gång det är val i Sverige?), och försöka resonera fram rätt svar.
Om det nu går? Är väldigt osäker...
Frågan är: Om du var tvungen att välja vad skulle du välja? Att för resten av ditt liv gå runt i ett par kalsonger/trosor gjorda av taggtråd? Eller dricka två (2) liter var, varje dag i resten av ditt liv?

Det första (1:a) jag ska säga är att om man nu tänker: "nää, men jag behöver ju inte välja" eller något annat omoget, lämna min blogg nu! Omedelbums!
Ok, dricka var, första (1:a) tanken är ju, om man har någon slags iq överhuvudtaget att "gud vad äckligt".
Korrekt, det är fruktansvärt äckligt. MEN! Var inte öl också det första (1:a) gången man testade?
Och det dricker ju dom flesta jag känner nu mer än gärna och väldigt ofta. Skulle det bli detsamma med var? Visst man kanske skulle spy dom första (1:a) gångerna, men skulle man vänja sej sen och kanske rent av tycka att det är gott? Skulle det gå så långt att man tillslut tänker för sej själv "hmm fest på Lör, fan va gott det skulle vara med två liter var!"?
De klurigaste av allt är ju vart fan man skulle få tag i allt jävla var?? Man kan ju liksom inte leva på sitt eget var hur länge som helst.
Förvarar dom var på sjukhus? Eller går man till någon slags langare...?
Om det nu skulle visa sej att det funkar som öl, att det alltså bli väldigt gott efter ett tag så är ju var ett lätt val! Om motsatsen visar sej så är man ju hårt körd resten av sitt liv, och den enda utvägen är ju att ta till repet.
Kalsonger/trosor av taggtråd da? Hmm, kanske samma resonemang som runt att dricka var(?)
Skulle ju göra väldigt ont, men man skulle kanske vänja sej? Kanske inte heller är så snygg och sexigt som man skulle vilja, men det kan man ju inte göra något åt, man kan ju inte få allt här i livet. Skulle taggtråden rosta om man badar på sommaren? Då blir ju hela tillställningen om möjligt ännu tråkigare. Och precis som varet, vart fan får man tag i kalsonger/trosor av taggtråd? Kan man bara valsa in på HM och säga "ursäkta, har ni dom här kalsongerna i taggtråd i small? Det fanns bara XL kvar"?
Eller skulle man sitta framför tv:n en kväll och se "Grattis Sverige, nu börjar Dressman med kalsonger av taggtråd, för alla män. Köp tre (3) betala för två (2)"? Nää det verkar overkligt tycker jag.
Så det verkar ju som att man får tillverka själv vid behov.
Så här, fast i taggtråd. AJ?
Men nu till det verkligt tråkiga. Tänk om det är så att man aldrig vänjer sej. Vad gör man då? Om det alltid kommer göra ont att sätta sej ner, eller för den delen bara att leva i kalsonger/trosor av taggtråd. Eller att det alltid kommer vara djuriskt äckligt att dricka var. Vad väljer man då??
Har fortfarande inte kommit fram till ett bra svar, finns det ett bra svar.

Vad hade du valt?
/B-D

Kommentarer
Postat av: Zwan

Var. Det är inte så tokigt som det låter, tror jag.

2010-03-06 @ 12:58:48
URL: http://zwan.se
Postat av: Inez den bästa!!!

Hej gokorv! Fan va kul, precis när jag skaffat mig ett riktigt liv o slutat blogga axlar du över, och vilken axling sen!!!!! Underbart gubben, din hjärna som ständigt antingen går i högvarv eller i total dvala ( som Joeys i VÄNNER´, na na na na na na naaaa) behöver få utlopp för det som flödar över eller inte... ha ha ha!! BRA och kul att läsa och ta del av dina knäppheter. Stor kram från Vinterlandet

2010-03-06 @ 14:33:38
Postat av: Blogg-Daniel

Tack fina!

Hoppas allt är bra med dej uppe i all snö!

Kram D

2010-03-08 @ 15:59:21
Postat av: Saadet

Hej vad händer ikväll? Söt blogg du har!!

2010-03-09 @ 18:42:33
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha, men allvarligt, var får du tag på dina bilder???? HAHAHA!

2010-03-09 @ 20:02:50
Postat av: Blogg-Daniel

Jag kan tyvärr inte avslöja mina källor Simon.

2010-03-12 @ 02:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0